فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز
-> html; charset=utf-8"> شطــــــــــــرنج حرفه اي !

شطــــــــــــرنج حرفه اي !

اميدرارم از گشت وگذار در اين سايت لذت ببريد!

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 960
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



ابزار پرش به بالا فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

کد متحرک کردن عنوان وب

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی


رموز استاد بزرگی 1

حال سفید نیاز به گسترش فیل ها دارد. ما باید آنها را کجا قرار دهیم؟ اصل استراتژیکی دیگری وجود دارد که می تواند به ما کمک کند و آن اصل حداکثر فعالیت(پرتحرکی) است. بدین معنی که ما باید سوارهایمان را فعال ترین جای ممکن قرار دهیم. برای تحقق این موضوع، لازم است سوارهایمان را تا جائیکه ممکن است در صفحه جلو ببریم. بنابراین فیل مربع سفید بایستی در خانه ی c4 و فیل مربع سیاه در خانه g5 قرار گیرد. مشاهده می کنید که حتی بدون داشتن دانش و تئوری شروع بازی می توان بهترین حرکت را به آسانی پیدا کرد. (اگر شما اصول پایه بازی شطرنج را درک کنید.)

6Be3

در این بازی من حرکت Be3 را تنها بخاطر تدارکم در مقابل حریف بازی کردم.

e5 7.Nf3 Be7 8.Bc4 0-0 9.0-0 Be6

حال ما وضعیتی را می بینیم که سوارها به یکدیگر حمله کرده اند . در این نوع وضعیت ها نیز قانون استراتژیکی وجود دارد. "ما بایستی فشار را حفظ کنیم" بنابراین ما نباید مهره حریف را بگیریم. زیرا به فعال تر شدن وضعیت حریف کمک خواهد کرد. اگر سفید e6 را بگیرد به سیاه کمک خواهد کرد تا ستون f را برای رخش باز کند و سفید با حرکت خودش این کار را انجام می دهد. در این وضعیت بعد از تعویض، پیاده e6 خانه های d5 و f5 را نیز پوشش می دهد، بنابراین امکان آوردن سوارها به آنجا وجود ندارد .

مشاهده می کنید که برداشتن فشار کمک زیادی به حریف می کند.

سفید دو راه برای حمایت از فیل بدون تعویض در e6 دارد. سفید می تواند Bb3 کند یا با حرکت وزیر (Qe2) از فیل خود حمایت کند. کدام راه بهتر است؟ البته Qe2 . اولین استدلال این است که سفید نیاز به تمام کردن تحقق وظایف اصلی شروع بازی را دارد. بنابراین باید با حرکت وزیر رخها را به هم متصل کنیم. دومین استدلال اصل سوار کم تحرک است. فیل قبلا گسترش پیدا کرده بود. وزیر هنوز در نقطه آغازین بازی قرار دارد. بنابراین سفید بایستی Qe2 بازی کند.

من در بازی با توجه به شناختم علیه حریف Bb3 بازی کردم چون می دانستم که او در حرکت بعد b3 را می گیرد و انتظار این اشتباه را از جانب او داشتم.

10Bb3 Bxb3

حال می توانیم تشخیص دهیم که این اشتباه است. برداشتن تنش خط باز جدیدی برای رخ سفید ایجاد می کند.

11axb3 Nbd7 12.Qe2

سفید رخها را به هم وصل کرده است، بنابراین تحقق وظایف اصلی شروع بازی را به پایان رسانید.

Re8

سفید وارد مرحله وسط بازی شده است. در مرحله وسط بازی چه باید بکنیم؟

در وسط بازی ما بایستی شروع به حمله کنیم. ما همه مهره ها را در بازی داریم و حالا باید از آنها برای حمله به وضعیت حریف استفاده کنیم. برای شروع یک حمله باید یک طرح داشته باشیم.

1- ما نیاز به تشخیص هدف حمله داریم.

2- بایستی راهی را برای چگونگی حمله به این هدف با مهره هایمان بیابیم.

آسانترین هدف حمله به نقاط ضعف حریف است. نقاط ضعف: پیاده ها یا مربعهای عرض پنجم و ششم می باشند که نمی توانند توسط پیاده ها حمایت شوند. در این وضعیت پیاده ی d6 و مربع d5 نقاط ضعف هستند. از آنها نمی توان توسط هیچ پیاده ای دفاع کرد. بنابراین ما می توانیم به آنها حمله کرده و به راحتی آن را تسخیر کنیم. ایدهء دیگری نیز در رابطه با نقطه ضعف وجود دارد . گاهی اوقات ما وضعیتی را میبینیم که حریف می تواند پیاده ای را رانده و از مربع حمایت کند، اما با اینکار او مربع دیگری را در وضعیت تضعیف می کند. این وضعیت برای خانه های a5،b6 و f5 اتفاق می افتد . به عنوان مثال خانه ی f5 می تواند توسط حرکت g6 دفاع شود. اما این حرکت خانه ی h6 را ضعیف می کند، بنابراین ما می توانیم بگوئیم که خانه ی f5 نیز ضعیف است. خانه ی f5 به اندازه d6 یا d5 ضعیف نیست اما به هر حال ضعیف است. بنابراین در این وضعیت سفید هدف حمله را که خانه های a5 ، b6 ، d6 ، d5و f5 است را می یابد.

چطوری می توانیم تصمیم بگیریم که دقیقا به چه باید حمله کنیم؟

ایده ی استراتژیکی دیگری وجود دارد : اصل مرکز.

بدین معنا که خانه های مرکزی مهمترین خانه ها در صفحه هستند چرا که مهره ها در این خانه ها به حداکثر فعالیت خود می رسند. در مرکز قرار دادن سوارها ایده ی اساسی "تحرک سوارها" در بازی شطرنج را فراهم می کند.

منبع : سایت شطرنج رخ


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علي يزداني تبار تاريخ: چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:اس ام اس جوك طنز عكس دانلود فيلم دانلود آهنگ, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

๑۩۞۩๑به وبسايت من خوش آمدید.اينجانب علي يزداني تبار اين وب سايت را براي برداشتن گامي ديگر در جهت توسعه شطرنج كشور عزيزم ايران ساخته ام.لطفا نظر بدهيد.๑۩۞۩๑

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to prochess.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

اسلايدر

ابزار وبلاگ




در اين وبلاگ
در كل اينترنت